• Wie ben ik?

    Teksten: Psalm 8, Johannes 3:22-30, Galaten 2:20 Geliefde gemeente van Jezus Christus, Het christelijk geloof, gaat dat wel over mij? De Bijbel lijkt over allemaal grote dingen te gaan. Hemel en aarde. Een God die ik niet zie, en vaak ook niet begrijp. Allemaal wonderen, grote dingen, die je in het echt niet ziet gebeuren. Dingen die je niet mag, of dingen die je juist wel moet.

  • Heb elkaar lief

    Tekst: 1 Johannes 4:7-10 en 17-21 Geliefde gemeente van Jezus Christus, Vorige week was er veel ophef in de samenleving, Over een manifest dat door een groep predikanten was ondertekend, en openbaar was gemaakt. Het ging om een Nederlandse vertaling van de Nashville-verklaring.

  • Doopdienst Jan Lieuwe Wierenga

    Tekst: Psalm 139:1-6 en 13-14 Geliefde gemeente van Jezus Christus, lieve mensen, Als je Spijk uit rijdt, richting de Eemshaven, over de EGD-weg of de N33, dan kom je al snel bij een groot complex. Dat is het datacenter van Google. Op die plek staan allemaal computers. Servers, waar Google informatie opslaat over de mensen in Europa. En daar zijn heel wat computers voor nodig. Die data, dat zijn geen megabytes, geen gigabytes, geen terabytes, maar petabytes en exabytes. Enorme hoeveelheden gebruikersgegevens die verzameld worden. Als ik mijn Android-telefoon aanzet, en ik ga op internet, dan worden er gegevens over mij verzameld. Waar ik naar zoek. Welke pagina’s ik bezoek.…

  • Oudjaarsavond: je bent een parel in Gods hand

    Tekst: Galaten 3:24-28 Geliefde gemeente van Jezus Christus, De brief die Paulus schrijft aan de Galaten, is best een lastige brief. In de kern gaat het over de vraag: Moeten christenen, die in Jezus zijn gaan geloven, maar die daarvoor niet Joods waren, zich houden aan de Joodse wetten? Dat klinkt als een theoretische vraag. Maar voor Paulus zat daar heel veel achter. Die Joodse wetten, dat zijn er veel, maar het ging vooral over twee dingen: Of niet-Joodse christenen ook onrein eten mochten eten, zoals varkensvlees, En of niet-Joodse mannen zich moesten laten besnijden als ze christen werden.

  • Wie ben ik?

    Wie ben ik, dat de Heer van al wat leeft, zoveel om mij geeft, zelfs mijn pijn voor mij wil dragen? Wie ben ik, dat het Licht dat leven geeft, steeds weer licht gegeven heeft, op mijn weg, al mijn dagen? Wie ben ik, dat de ogen die mij zien, met alles wie ik ben, steeds met liefde naar mij kijken? Wie ben ik, dat Uw stem de storm weer stilt, dwars door wind en regen heen, waar ik onder zou bezwijken?